کلاس چهارم ابتدایی

چرا به امام زمان مهدی موعود می گویند کلاس چهارم

چرا به امام زمان مهدی موعود می گویند کلاس چهارم

چرا به امام زمان مهدی موعود می گویند؟

سلام بچه های کلاس چهارمی! امروز می خواهیم در مورد امام زمان (عج) و اینکه چرا به ایشان مهدی موعود می گویند صحبت کنیم.

امام زمان (عج) چه کسی هستند؟

امام زمان (عج) دوازدهمین و آخرین امام شیعیان هستند. ایشان فرزند امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون هستند. امام زمان (عج) در سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمدند.

چرا به امام زمان (عج) مهدی موعود می گویند؟

“مهدی” به معنی “هدایت شده” است. امام زمان (عج) مهدی موعود نامیده می شوند زیرا:

  • منجی عالم بشریت هستند: در روایات و احادیث آمده است که امام زمان (عج) در آخرالزمان ظهور خواهند کرد و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد.
  • هدایتگر مردم به سوی حق هستند: امام زمان (عج) با ظهور خود، مردم را از گمراهی و ظلم نجات خواهند داد و به سوی حق و عدالت هدایت خواهند کرد.
  • مظهر کامل عدالت و رحمت هستند: امام زمان (عج) با برقراری حکومت عدل جهانی، صلح و آرامش را به ارمغان خواهند آورد و تمام ظلم ها و ستم ها از بین خواهد رفت.

غیبت امام زمان (عج)

امام زمان (عج) در سن پنج سالگی به امامت رسیدند. اما بعد از شهادت پدرشان امام حسن عسکری (ع) به غیبت رفتند. غیبت امام زمان (عج) به دو دوره تقسیم می شود:

  • غیبت صغرا: غیبت صغرا از سال ۲۶۰ هجری قمری تا سال ۳۲۹ هجری قمری طول کشید. در این دوره، امام زمان (عج) از طریق چهار نایب خاص با مردم ارتباط داشتند.
  • غیبت کبری: غیبت کبری از سال ۳۲۹ هجری قمری تاکنون ادامه دارد. در این دوره، امام زمان (عج) از نظرها پنهان هستند و ارتباط مستقیمی با مردم ندارند.

وظایف ما در زمان غیبت امام زمان (عج)

  • انتظار فرج: یکی از مهمترین وظایف ما در زمان غیبت امام زمان (عج) انتظار فرج ایشان است. انتظار فرج به معنای منتظر ظهور امام زمان (عج) بودن و عمل به کارهایی است که ایشان از ما خواسته اند.
  • عمل به دستورات دین: ما باید با عمل به دستورات دین و دوری از گناهان، خودمان را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.
  • دعای برای ظهور امام زمان (عج): ما باید در دعاهایمان از خداوند متعال ظهور امام زمان (عج) را طلب کنیم.

امام زمان (عج) همیشه با ما هستند

حتی امام زمان (عج) از نظرها پنهان هستند، اما همیشه با ما هستند و از ما حمایت می کنند. ما باید با دعا و عمل صالح، خودمان را لایق یاری ایشان قرار دهیم.

نتیجه

امام زمان (عج) مهدی موعود هستند زیرا منجی عالم بشریت، هدایتگر مردم به سوی حق و مظهر کامل عدالت و رحمت هستند. ما باید در زمان غیبت امام زمان (عج) با انتظار فرج، عمل به دستورات دین و دعا برای ظهور ایشان، خودمان را برای یاری ایشان آماده کنیم.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا