کلاس دوم ابتدایی

تحقیق درباره ی لانه سازی پرندگان دوم ابتدایی

تحقیق درباره ی لانه سازی پرندگان دوم ابتدایی

پرندگان موجودات شگفت انگیزی هستند که در آسمان پرواز می کنند و آوازهای زیبایی می خوانند. یکی از کارهای جالب پرندگان، لانه سازی است. لانه، خانه ی پرندگان است و جایی است که آنها تخم های خود را می گذارند و از جوجه هایشان مراقبت می کنند.

لانه سازی پرندگان (3)
لانه سازی پرندگان (3)

انواع لانه:

پرندگان لانه های خود را در مکان های مختلف و با مواد مختلف می سازند. برخی از پرندگان لانه های خود را روی درختان می سازند، برخی دیگر لانه های خود را در سوراخ های دیوارها یا صخره ها می سازند و برخی دیگر لانه های خود را روی زمین می سازند.

لانه سازی پرندگان (2)
لانه سازی پرندگان (2)

مواد لانه سازی:

پرندگان برای ساخت لانه های خود از مواد مختلفی مانند شاخه های درخت، علف های خشک، برگ ها، گل و لای، موی حیوانات و حتی پارچه استفاده می کنند.

مراحل لانه سازی:

پرندگان برای ساخت لانه ی خود مراحل مختلفی را طی می کنند. ابتدا محل مناسبی برای لانه سازی انتخاب می کنند. سپس مواد لازم برای ساخت لانه را جمع آوری می کنند. بعد از آن شروع به ساخت لانه می کنند. ساخت لانه ممکن است چند روز طول بکشد.

لانه سازی پرندگان (1)
لانه سازی پرندگان (1)

تخم گذاری و جوجه آوری:

پس از ساخت لانه، پرنده ماده تخم های خود را در لانه می گذارد. پرنده ماده و پرنده نر به طور نوبتی روی تخم ها می خوابند تا آنها را گرم نگه دارند. پس از چند روز، جوجه ها از تخم بیرون می آیند. پرنده های پدر و مادر از جوجه های خود تا زمانی که بزرگ شوند و بتوانند از خود مراقبت کنند، مراقبت می کنند.

لانه سازی پرندگان
لانه سازی پرندگان

اهمیت لانه سازی:

لانه سازی برای پرندگان بسیار مهم است. لانه، محل امنی برای تخم ها و جوجه ها است. لانه از تخم ها و جوجه ها در برابر باد، باران، سرما و شکارچیان محافظت می کند.

نکاتی برای کمک به پرندگان در لانه سازی:

  • می توانید برای پرندگان لانه های مصنوعی بسازید و در مکان های مناسب مانند درختان یا باغچه ها قرار دهید.
  • از شکستن شاخه های درختان و تخریب لانه های پرندگان خودداری کنید.
  • در فصل لانه سازی، از سموم دفع آفات استفاده نکنید.

نتیجه:

لانه سازی یکی از رفتارهای جالب پرندگان است. لانه، خانه ی پرندگان و محل امنی برای تخم ها و جوجه های آنها است. ما می توانیم با انجام کارهایی مانند ساخت لانه های مصنوعی و عدم تخریب لانه های پرندگان، به آنها در لانه سازی کمک کنیم.

4/5 - (96 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا