بازیگر

بازیگر نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ

ثریا گل‌ محمدی بازیگر نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ

ثریا گل‌ محمدی، بازیگر ایرانی، در فیلم‌های مشهوری مثل “درخت گلابی” و “عشق و مرگ” بازی کرده است. او سالهاست که از ایران مهاجرت کرده و فعالیتی در سینما ندارد. اطلاعات دقیقی از محل زندگی و فعالیت‌های فعلی او در دست نیست.

فیلم‌های شاخص:

  • درخت گلابی (۱۳۷۶): این فیلم به کارگردانی داریوش مهرجویی و بر اساس داستانی از گلی ترقی ساخته شده است.
  • عشق و مرگ (۱۳۶۹): کارگردانی این فیلم را محمدرضا اعلامی بر عهده داشته و تهمینه میلانی نیز در نویسندگی آن نقش داشته است.

خلاصه داستان “عشق و مرگ”:

دکتر متینی در دوران پیش از انقلاب جزو دانشجویان مبارز بوده است، اما با توطئه پدرزنش که از سران ساواک بوده، به همرزمانش خیانت می‌کند و به زندگی مرفهی دست می‌یابد. بعد از انقلاب، همسرش به همراه خانواده خود به خارج از کشور می‌رود و متینی برای جبران گذشته، تمام دارایی خود را به بیمارستان می‌دهد و خود نیز تمام وقت در بیمارستانی دیگر مشغول به خدمت می‌شود.

یکی از دانشجویان او که پرستار نیز هست، شیفته شخصیت ایثارگرانه او می‌شود. در همین حین، نامزد پرستار، افشین، این رابطه را خیانت می‌پندارد. پس از برخوردهای متعدد بین افشین و متینی، بیمارستان توسط عراقی‌ها بمباران می‌شود و پرستار به شدت زخمی می‌شود. دکتر متینی سعی می‌کند او را نجات دهد، اما موفق نمی‌شود. افشین که متوجه رابطه انسانی او با پرستار شده، به اشتباه خود پی می‌برد، اما در همین حین پرستار به طور معجزه آسایی دوباره زنده می‌شود.

نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ (2)
نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ (2)
نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ (1)
نقش افسانه در فیلم عشق و مرگ (1)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا