انشادروس

انشا در مورد شیراز کلاس اول

انشا در مورد شیراز

شیراز، شهری زیبا در جنوب ایران است که به شهر شعر و ادب معروف است. این شهر تاریخی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

یکی از معروف ترین جاذبه های شیراز، تخت جمشید است. این مجموعه تاریخی باشکوه در زمان هخامنشیان ساخته شده است و از بزرگترین بناهای تاریخی جهان است. تخت جمشید با ستون های بلند و سرستون های شیر و گاوی که دارد، زیبایی خیره کننده ای دارد.

دیگر جاذبه گردشگری شیراز، حافظیه است. این آرامگاه زیبا متعلق به یکی از بزرگترین شاعران ایران، حافظ شیرازی است. حافظیه با کاشی کاری های زیبا و باغ های سرسبز، مکانی دلنشین برای گردشگران است.

جاذبه گردشگری دیگر شیراز، سعدیه است. این آرامگاه متعلق به شاعر بزرگ ایرانی، سعدی شیرازی است. سعدیه با اشعار زیبای خود، به زبان فارسی اعتبار بخشیده است.

شیراز علاوه بر جاذبه های تاریخی، دارای جاذبه های طبیعی نیز هست. یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی شیراز، باغ ارم است. این باغ زیبا با درختان بلند و گل های رنگارنگ، مکانی آرامش بخش برای گردشگران است.

شیراز شهری زیبا و تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. این شهر با جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی خود، مکانی جذاب برای بازدید است.

3.4/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا