انشا

انشا در مورد بوی خاک پس از بارش باران

انشا درباره بوی خاک پس از بارش باران نگارش هشتم

بوی خاک پس از بارش باران

بوی خاک پس از بارش باران، یکی از خوش‌بوترین و نوستالژیک‌ترین بوهایی است که می‌توان استشمام کرد. این بو، ترکیبی از بوی خاک، رطوبت و گیاهان است که حس طراوت و تازگی را به انسان منتقل می‌کند.

بوی خاک پس از بارش باران، یادآور خاطرات کودکی بسیاری از ماست. وقتی که بعد از یک روز گرم و خشک، باران می‌بارد و زمین را خیس می‌کند، همه چیز تازه و تمیز می‌شود. برگ‌های درختان، گل‌ها و علف‌ها، همه باران را می‌نوشد و بوی خاک باران خورده، در هوا می‌پیچد.

این بو، حس امید و زندگی را به انسان منتقل می‌کند. باران، زمین را سیراب می‌کند و باعث رشد و نمو گیاهان می‌شود. بوی خاک باران خورده، یادآور این است که طبیعت، همیشه زنده و پویا است.

بوی خاک پس از بارش باران، همچنین می‌تواند حس آرامش و سکون را به انسان منتقل کند. وقتی که بعد از یک روز پرمشغله، در سکوت طبیعت قدم می‌زنید و بوی خاک باران خورده را استشمام می‌کنید، همه چیز به نظر ساده‌تر و آسان‌تر می‌رسد.

این بو، یادآور این است که زندگی، پر از زیبایی‌های کوچک است که باید قدر آن‌ها را دانست.

در پایان، می‌توان گفت که بوی خاک پس از بارش باران، یک هدیه ارزشمند از طبیعت است. این بو، حس طراوت، امید، آرامش و زندگی را به انسان منتقل می‌کند.

انشا دوم

قصه خاکی که باران نوشت؛ انشایی در وصف بوی خاک پس از باران

نفس عمیقی بکشید و حسش کنید! این بوی خاک باران خورده است، بویی که هزاران کلمه ناگفته دارد. همراه شوید با انشایی از دل طبیعت تا در وصف این رایحه جادویی غرق شویم.

هوای زمین بوی تازگی می دهد. انگار نفسها تازه شده. همین چند ساعت پیش سمفونی آسمان، رعد و برق می نواخت و ابرها اشک هایشان را بر زمین می ریختند. اما حالا سکوت بهشتی بعد از طوفان حکمفرماست. سکوت و آرامشی که فقط با یک رایحه جادویی شکسته می شود: بوی خاک پس از باران.

چشمانتان را ببندید. نفس عمیقی بکشید. حس کنید! این بو، هزاران کلمه ناگفته دارد. از سرزندگی زمین بعد از سیرابی گرفته تا زمزمه بذرهایی که بیدار می شوند. گویی خاک با هر قطره باران، قصه ای تازگی را آغاز می کند.

هر بوی خاک متفاوت است. خاک کوچه های خاکی قدیمی، بوی خاطره می دهد. بوی دوران کودکی، بوی بازی های دسته جمعی و خنده های بی دلیل. خاک باغچه، بوی امید می دهد. بوی جوانه زدن برگ های تازگی، بوی شکوفه هایی که قرار است لبخند به لب شوند. خاک جنگل، بوی راز دارد. بوی درختان تنومند و خزه هایی که نرم زیر پاهایتان حس می شوند. بوی سکوت و آرامشی که روح را نوازش می دهد.

اما این رایحه جادویی، فراتر از خاطره و امید و راز است. بوی خاک پس از باران، بوی زندگی است. بوی حیاتی که دوباره در رگ های زمین جاری می شود. بوی بیداری طبیعت است، بوی رقص گیاهان در نسیم خنک پس از باران. بوی نوازش ریشه ها با قطرات آب گواراست.

شاید همین فلسفه ساده را حکیم بزرگ، مولانا، در این بیت به نظم کشیده است:

هر قطره باران که از ابر چکد حرف رهداری که از یار رسد

آری، هر قطره باران، حامل پیام محبتی است از آسمان. پیامی که خاک با جان و دل می‌شنود و با رایحه جادویی‌اش پاسخ می‌دهد.

این بو، برای هر کسی معنای خاصی دارد. برای شما چه معنایی دارد؟ دوست دارید در بخش نظرات بنویسید.

انشا در مورد برخاستن از خواب در صبح روستا کلاس هشتم

3.2/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا