- معمای تصویری
آن چیست که در میان گربه ماهی است
آن چیست که در میان گربه ماهی است جواب این معما «گرمابه» است. علت: در واژهی «گرمابه»، هم درون «گربه» (گر + بَه) و هم درون «ماهی» (ما + هی) مشترک است و به همین دلیل گفته میشود که آنچه در میان «گربه» و «ماهی» است، همان «گرمابه» است
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
آن چیست که از آسمان بیفتد نمی شکند ولی با دندان میشکند
آن چیست که از آسمان بیفتد نمی شکند ولی با دندان میشکند جواب :تخمه
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
آن چیست که همه چیز را میبیند ولی خودش را نمیبیند
آن چیست که همه چیز را میبیند ولی خودش را نمیبیند پاسخ صیح:چشم
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
جواب چیستان آن چیست که هرچه می دویم به آن نمی رسیم
جواب چیستان آن چیست که هرچه می دویم به آن نمی رسیم پاسخ معما: سایه
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
جواب چیستان آن چیست که از برف سفیدتر از شب
جواب چیستان آن چیست که از برف سفیدتر از شب جواب کفن
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
جواب چیستان آن چیست که از عسل شیرین است
جواب چیستان آن چیست که از عسل شیرین است جواب این معما «زبان»
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
آن چیست که چیستان است در جیب فقیران است
آن چیست که چیستان است در جیب فقیران است جواب چیستان: سوراخ
بیشتر بخوانید » - معمای تصویری
زرد است نه زرد آلو والله نه شفتالو در باغ امیران است در شام وزیران است
زرد است نه زرد آلو والله نه شفتالو در باغ امیران است در شام وزیران است پاسخ: زعفران
بیشتر بخوانید » - دروس
اگر هوا نبود چه میشد کلاس سوم
اگر هوا نبود چه میشد کلاس سوم اگر هوا نبود، زندگی برای همه موجودات زنده سخت میشد. انسانها، حیوانات و گیاهان برای زنده ماندن به هوا نیاز دارند. انسانها: بدون هوا نمیتوانستند نفس بکشند و زنده بمانند. حیوانات: مانند انسانها، آنها هم برای زندگی به هوا نیاز دارند. گیاهان: گیاهان با استفاده از دیاکسید کربن هوا، غذا میسازند و بدون هوا نمیتوانستند رشد کنند. اگر هوا نبود، آتش هم نمیسوزاند، چون آتش برای سوختن به اکسیژن نیاز دارد. همچنین، بدون هوا، هیچ صدایی شنیده نمیشد، چون صدا در هوا حرکت میکند. در نتیجه، اگر هوا نبود، زندگی بر روی زمین…
بیشتر بخوانید » - دروس
انشا در مورد اگر من معلم کلاس سوم بودم
اگر من معلم کلاس سوم بودم اگر من معلم بودم، کلاس من پر از شادی، محبت و یادگیری میشد. من همیشه با لبخند وارد کلاس میشدم و با بچهها بهخوبی صحبت میکردم تا آنها احساس راحتی کنند و بدانند که در کنار من میتوانند هر چیزی را یاد بگیرند. در کلاس من، هیچوقت کسی را تحقیر نمیکردم. اگر کسی درسی را نمیفهمید، با صبر و حوصله برایش توضیح میدادم تا همه بهراحتی یاد بگیرند. من به بچهها میگفتم که فقط نمره مهم نیست؛ بلکه مهمتر از آن، یادگیری و تلاش برای بهتر شدن است. اگر من معلم بودم، همیشه سعی…
بیشتر بخوانید »



