مذهبی

چرا سر مبارک امام حسین(ع) آیه ۹ سوره کهف را خواند؟

چرا سر مبارک امام حسین(ع) آیه ۹ سوره کهف را خواند؟

ابن زیاد دستور داد که سر مطهر امام حسین (ع) را در کوفه بگردانند. زید بن ارقم که شاهد این ماجرا بود، نقل می‌کند که من در غرفه‌ام نشسته بودم که سر امام حسین (ع) را در حالی که بر فراز نیزه بود، از کنارم عبور دادند. وقتی که آن سر مقدس در برابر من قرار گرفت، شنیدم که این آیه را می‌خواند: «ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجبا».

خواندن قرآن توسط سر مقدس امام حسین (ع) از معجزات روشن ایشان به شمار می‌رود. اما اینکه آیا همگان چنین امری را شنیده باشند یا تنها افراد خاصی از این معجزه با خبر شده باشند، جای بحث دارد. با توجه به اینکه شنیدن صدای قرآن از معجزاتی است که اگر برای همگان اتفاق می‌افتاد، نقل همه مجالس می‌شد و احتمالاً سبب شورش و قیام می‌گردید و به طور گسترده در تاریخ ثبت می‌شد، و از آنجا که چنین چیزی در کتاب‌های تاریخ نیامده است، می‌توان گفت درک این حادثه و شنیدن صدای قرآن از سر مقدس آن حضرت به افراد ویژه‌ای همچون زید بن ارقم که از اصحاب رسول خدا (ص) بود، اختصاص دارد.

خواندن این آیات توسط سر مبارک امام حسین (ع) می‌تواند اشاره به این نکته نیز باشد که امام حسین (ع) در آن عصر ظلمت‌خیز و تاریک، راه هجرت و مبارزه را در پیش گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا