کلاس سوم ابتدایی

چرا باید در نماز پاکیزه باشیم کلاس سوم

چرا باید در نماز پاکیزه باشیم کلاس سوم

هیچ‌وقت به این فکر کرده‌ای که چرا قبل از نماز، دست و صورتت را می‌شویی و لباس تمیز می‌پوشی؟ فکر می‌کنی این پاکیزگی فقط به خاطر تمیزی ظاهری است؟

نه عزیزم! راز قشنگ‌تری پشت این پاکیزگی نهفته… بیا با هم یک سفر کوچک به دنیای نماز داشته باشیم و ببینیم که طهارت و پاکیزگی، چطور پل ارتباطی ما با مهربان‌ترین دوست دنیا یعنی خداست.

هدیه‌ی ویژه برای خدا:

تصور کن قراره به دیدن عزیزترین آدم زندگیت بری. اون کسی که عاشقانه دوستش داری و می‌دونی چقدر به تمیزی و نظم اهمیت می‌ده. خب مسلمه‌اس که قبل از دیدنش، بهترین لباس‌هات رو می‌پوشی و مرتب و تمیز به خونه‌ش می‌ری، مگه نه؟

نماز هم مثل همون دیدار عزیزه. من و تو داریم به دیدار کسی می‌ریم که از ته قلب، عاشق پاک‌دل‌ها و پاکیزه‌است. به خاطر همین، با وضو گرفتن و لباس تمیز پوشیدن، بهش نشون می‌دهیم که چقدر برای این دیدار حریم قائل هستیم و دوست داریم تو بهترین حالت باهاش صحبت کنیم.

آرامش و تمرکز، کلید ارتباط:

فکر کن داری با دوستت توی یه پارک شلوغ حرف می‌زنی، اما صدای یه باند بزرگ و شلوغ هم داره پخش می‌شه. خب توی اون جَو پر سر و صدا، تمرکز کردن و حرف زدن قشنگ و درست، خیلی سخته، مگه نه؟

پاکیزگی در نماز هم، حکم همون آرامش‌دهنده رو داره. وقتی لباسمون تمیزه و جسممون از هر آلودگی‌ای پاک شده، ذهنمون هم آروم می‌شه و می‌تونیم با تمرکز کامل توی نماز، با صدای بلند صبر و شکر خدا رو به جا بیاریم.

درِ بهشت به روی پاکیزگان بازه:

حالا که می‌دونی چقدر پاکیزگی تو نماز مهمه، شاید بخوای بدونی که پاداش این کار بزرگ چیه؟ توی روایت‌های قشنگ داریم که فرشته‌ها، لباس‌های پاکیزه‌ی نمازگزار رو توی سینی‌های نورانی می‌ذارن و به بهشت می‌برن!

پس یادت باشه، هر بار که با طهارت به نماز می‌ایستی، نه تنها یه عبادت قشنگ و باارزش به جا می‌اری، بلکه یه لباس نورانی زیبا هم برای پوشیدن تو بهشت آماده می‌کنی. مگه این عالیه؟

پاکیزگی، یه عادت دوست‌داشتنی:

شاید الان با خودت فکر کنی که همیشه انجام دادن این کارا سخته. اما اصلا اینطور نیست! پاکیزگی و وضو گرفتن، مثل مسواک زدن می‌مونه. اولش شاید یه کم عادت کردن بخواد، ولی وقتی لذت و فایده‌ش رو ببینی، کم‌کم تبدیل به یه عادت قشنگ و دوست‌داشتنی می‌شه.

پس از همین امروز، سعی کن با هر بار وضو گرفتن، تصور کنی نور و پاکیزگی داره توی وجودت جاری می‌شه. با این حس قشنگ، نماز خوندن هم راحت‌تر و شیرین‌تر می‌شه.

فرشتگان برای برپایی نماز جمعه چکار میکنند

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا