هم خانواده

هم خانواده شهد کلاس ششم

هم خانواده شهد کلاس ششم

در زبان فارسی، “شهد” به معنای شیره یا عصاره‌ی شیرین است که به طور خاص به مایعی شیرین مانند عسل یا شیره گیاهان اشاره دارد. واژگان هم‌خانواده با “شهد” ارتباط معنایی نزدیکی با این مفهوم شیرینی و خلوص دارند. در این وبلاگ به برخی از این واژگان هم‌خانواده و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

1. شهادت

یکی از واژگان هم خانواده با “شهد”، “شهادت” است. شهادت به معنای گواهی دادن یا اعلام کردن است. همچنین در فرهنگ اسلامی، شهادت به معنای جان‌فشانی در راه خدا و دین تعبیر می‌شود، و این عمل با پاکی و خلوص نیت مشابهت دارد، همان‌گونه که شهد شیرین و خالص است.

2. شاهد

واژه “شاهد” نیز از خانواده “شهد” محسوب می‌شود و به معنای گواه و ناظر است. در متون ادبی فارسی، “شاهد” به معنای معشوق زیبا نیز استفاده می‌شود، که بازتابی از زیبایی و خلوص در معنای اولیه “شهد” دارد.

3. مشهود

“مشهود” به معنای چیزی است که دیده یا تجربه شده است. این واژه به چیزی اشاره دارد که برای همگان آشکار است و هیچ ابهامی در آن نیست. این شفافیت و وضوح نیز با مفهوم شهد به عنوان یک ماده‌ی شفاف و خالص همخوانی دارد.

4. شهید

واژه “شهید” نیز از همین خانواده است و به فردی گفته می‌شود که جان خود را در راه دین و ارزش‌ های انسانی فدا می‌کند. این واژه نشان‌دهنده خلوص و پاکی در نهایت ایثار است.

هم خانواده خراب کلاس چهارم

هم خانواده اعتراض

هم خانواده ظلمت هفتم

هم خانواده مهاجرت کلاس چهارم

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا