دروس

موسی و خضر از اهل آبادی چه خواستند؟

موسی و خضر از اهل آبادی چه خواستند؟

در یکی از سفرهای موسی(ع) همراه با خضر(ع)، این دو پیامبر به آبادی‌ای رسیدند که مردم آن بسیار بخیل و بی‌انصاف بودند. هنگامی‌که موسی(ع) از آنها خواست تا به آنها غذا بدهند، آنها با بی‌حوصلگی و بی‌میلی پاسخ دادند و از پذیرایی از آنها خودداری کردند. این امر باعث ناراحتی موسی(ع) شد، زیرا او انتظار چنین رفتاری از مردم آن آبادی را نداشت.

خواسته موسی(ع) از اهل آبادی

در این شرایط، موسی(ع) از خضر(ع) پرسید: «چرا از این مردم غذا نخواستیم؟ آنها به راحتی می‌توانستند به ما غذا بدهند، اما با بی‌حوصلگی و بی‌میلی از ما پذیرایی کردند.»

خضر(ع) در پاسخ گفت: «در این آبادی دیواری قدیمی وجود دارد که در حال فرو ریختن است. اگر آن را تعمیر کنیم، خداوند به ما پاداشی خواهد داد.»

تعمیر دیوار قدیمی

موسی(ع) با این پیشنهاد موافقت کرد و همراه با خضر(ع) به دنبال دیوار قدیمی رفتند. آنها دیوار را تعمیر کردند و آن را سالم و محکم ساختند. سپس به محلی که قبلاً در آن نشسته بودند، بازگشتند.

پاداش خداوند برای تعمیر دیوار

هنگامی‌که موسی(ع) و خضر(ع) از محل تعمیر دیوار دور می‌شدند، ناگهان صدایی را شنیدند. صدایی که از آسمان می‌آمد و می‌گفت: «به خاطر تعمیر دیوار قدیمی، گناهان شما آمرزیده شد.»

موسی(ع) با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شد و از خداوند متعال تشکر کرد. او فهمید که خداوند حتی در شرایط سخت و دشوار نیز به فکر بندگانش است و پاداش خوبی برای کارهای خوب آنها دارد.

اولین درخواست حضرت موسی از خداوند ، پس از مسئولیت رسالت ، چه بود ؟

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا