کلاس دوم ابتدایی

مراحل رشد دانه لوبیا کلاس دوم ابتدایی

مراحل رشد دانه لوبیا کلاس دوم ابتدایی

راهنمای گام به گام برای باغبانان کوچک!

کاشتن لوبیا یک فعالیت عالی برای بچه های کلاس سوم است. این کار به آنها در مورد گیاهان، رشد و اهمیت صبر و مسئولیت پذیری آموزش می دهد. این راهنمای گام به گام به شما و فرزندانتان کمک می کند تا با موفقیت لوبیا بکارید و از تماشای رشد آنها لذت ببرید.

مواد لازم:

  • دانه های لوبیا (لوبیا چشم بلبلی، لوبیا چیتی، یا هر نوع دیگری که دوست دارید)
  • لیوان های کاغذی یا گلدان های کوچک
  • خاک گلدان
  • آب
  • نور خورشید (یا چراغ رشد)
  • نشانگر
  • مداد

آماده سازی:

  1. انتخاب لوبیا: با فرزندتان در مورد انواع مختلف لوبیا صحبت کنید و اجازه دهید نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنند. لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی گزینه های خوبی برای کاشت با کودکان هستند زیرا به سرعت رشد می کنند.
  2. آماده سازی گلدان: لیوان های کاغذی را با چند سوراخ در ته برای زهکشی آماده کنید. گلدان ها را تا نصف با خاک گلدان پر کنید.
  3. کاشتن لوبیا: به فرزندتان کمک کنید یک یا دو لوبیا را در هر گلدان، به عمق حدود 2 سانتی متری خاک، بکارند. خاک را روی لوبیاها به آرامی فشار دهید.
  4. آبیاری: خاک را مرطوب کنید اما خیس نکنید. به فرزندتان نشان دهید که چگونه به آرامی به دور پایه گیاه آب بدهند، نه روی برگ ها.
  5. برچسب زدن: با فرزندتان روی یک نشانگر بنویسید “لوبیاهای [نام فرزند]” و آن را در کنار گلدان قرار دهید.

مراقبت:

  1. نور خورشید: گلدان ها را در مکانی با نور خورشید فراوان قرار دهید، حداقل 6 تا 8 ساعت در روز. اگر نور خورشید کافی نیست، می توانید از چراغ رشد استفاده کنید.
  2. آبیاری: خاک را همیشه کمی مرطوب نگه دارید، اما آن را خیس نکنید. به فرزندتان یاد دهید که هر روز خاک را بررسی کند و در صورت نیاز آبیاری کند.
  3. مشاهده: با فرزندتان هر روز لوبیاها را بررسی کنید و رشد آنها را تماشا کنید. به آنها کمک کنید تا ریشه ها، ساقه ها، برگ ها و غلاف های در حال رشد را شناسایی کنند.
  4. صبر: به فرزندتان یادآوری کنید که رشد گیاهان زمان می برد. ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا لوبیاها جوانه بزنند و چند هفته دیگر تا غلاف ها شروع به تشکیل شدن کنند.

برداشت:

هنگامی که غلاف های لوبیا سبز و سفت شدند، آماده برداشت هستند. به فرزندتان نشان دهید که چگونه به آرامی غلاف ها را از گیاه جدا کند. لوبیاهای تازه را می توانید بخارید یا در غذاهای مختلف استفاده کنید.

فعالیت های تکمیلی:

  • با فرزندتان در مورد چرخه زندگی لوبیا صحبت کنید. از آنها بخواهید که قسمت های مختلف گیاه را برچسب بزنند و نقاشی بکشند.
  • در مورد فواید لوبیا برای سلامتی تحقیق کنید. با فرزندتان یک سالاد خوشمزه با لوبیاهای تازه درست کنید.
  • کتاب های کودکانه در مورد باغبانی و رشد گیاهان بخوانید. از فرزندتان بخواهید که داستانی در مورد لوبیاهای خود بنویسد.

کاشتن لوبیا با کودکان راهی عالی برای آموزش آنها در مورد علم، صبر و مسئولیت پذیری است. با دنبال کردن این راهنمای گام به گام، شما و فرزندانتان می توانید باغ لوبیای کوچکی از خودتان داشته باشید و از تماشای رشد آنها لذت ببرید.

نکات مهم: لوبیاها گیاهان حساسی به سرما هستند. مطمئن شوید که دمای هوا هنگام کاشت لوبیا حداقل 18 درجه سانتیگراد باشد. اگر در آپارتمان زندگی می کنید، می توانید لوبیاها را در گلدان های کنار پنجره آفتابی بکارید. مراقب آفات و بیماری های لوبیا باشید. در صورت مشاهده هر گونه مشکلی، با یک باغبان مشورت کنید. با کمی مراقبت و توجه، شما و فرزندانتان می توانید از تجربه کاشتن لوبیا لذت ببرید و محصول خوشمزه خود را برداشت کنید.

چگونه لوبیا بکاریم کلاس سوم

نیروی مغناطیسی را تعریف کنید علوم ششم

چرا ملخ ها پوست اندازی میکنند علوم نهم

بزرگترین غده بدن چه نام دارد علوم هفتم

کدام عمل توسط ماهیچه صاف انجام میشود علوم هشتم

از گوش خود چگونه مراقبت کنیم علوم دوم دبستان

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا