کلاس سوم ابتدایی

مخالف کلمه گروهی کلاس سوم

مخالف کلمه گروهی کلاس سوم

سلام دوستای پایه سومی! امروز توی کلاس زبان فارسی میخواییم یه بازی با کلمه ها انجام بدیم.

می دونین که هر کلمه ای یه مخالف داره، درست مثل دو تا دوست که کاملا با هم فرق دارن. حالا نوبتی کلمه “گروهی” رو روی صندلی داغ می نشونیم و ببینیم چه کلمه هایی باهاش قهرن!

اول از همه یه گروه رو تصور کنین. یه دسته گل پر از گلبرگ های رنگارنگ که کنار هم چیده شدن. حالا مخالفش چیه؟ “تکی” یا “تنها” می تونه باشه. دیگه دسته گل نیست، فقط یه گلبرگ تنها مونده.

حالا بیا به یه دسته پرنده فکر کنیم که با هم توی آسمون پرواز می کنن. این گروه چه مخالفی می تونه داشته باشه؟ “انفرادی” یا “تنها” هم اینجا جوابه. چون دیگه پرنده ها با هم نیستن و هر کدومشون یه جا تو آسمونه.

یه مثال دیگه: توی بازی فوتبال یه گروه از بازیکن با هم کار می کنن تا گل بزنن. حالا اگه بخوایم با کلمه “گروهی” مخالفت کنیم، چی می گیم؟ “فردی” یا “تک نفره” دقیقا همون چیزیه که می خوایم.

یادتون باشه مخالف یه کلمه می تونه چند تا باشه، مهم اینه که معنی کاملاً مخالف داشته باشه. حالا نوبت شماست! چند تا کلمه دیگه پیدا کنین که با “گروهی” قهر باشن. می تونین از حیوانات، وسایل خونه، یا هرچی که به ذهنتون میرسه کمک بگیرین.

این بازی نه تنها بهتون کمک می کنه کلمه های جدید یاد بگیرین، بلکه باعث میشه توی نوشتن و صحبت کردن هم مهارت پیدا کنین. پس با دوستاتون تمرین کنین و ببینین کی می تونه مخالفای خلاقانه تری پیدا کنه!

امیدوارم از این بازی با کلمه “گروهی” خوشتون اومده باشه. حالا برین، قوه تخیلتون رو روشن کنین و به جنگ کلمه ها برین!

مخالف کلمه زندگی کلاس سوم

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا