دروس

مترادف سهل چیست؟

مترادف سهل چیست؟

  1. مترادف سهل: واژه “سهل” به معنای آسان و راحت است. مترادف‌های این کلمه شامل “آسان”، “راحت”، “ساده”، “بدون زحمت” و “بی‌دردسر” می‌باشند. این کلمه در موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که انجام کار یا دسترسی به چیزی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

  2. مترادف سهل انگاری: “سهل‌انگاری” به معنای بی‌دقتی و کم‌اهمیت گرفتن مسائل است. مترادف‌های آن شامل “بی‌توجهی”، “غفلت”، “بی‌مبالاتی”، “بی‌ملاحظگی” و “نا‌احتیاطی” می‌باشد. این کلمه به‌ویژه در مواقعی که افراد به‌خاطر بی‌توجهی خود مرتکب اشتباه می‌شوند، کاربرد دارد.
  3. مترادف سهل انگار: “سهل‌انگار” فردی است که به کارها و امور مختلف اهمیت نمی‌دهد و آن‌ها را با بی‌دقتی انجام می‌دهد. مترادف‌های این واژه عبارت‌اند از “بی‌مبالات”، “بی‌توجه”، “غافل” و “بی‌دقت”.
  4. مترادف سهل الوصول: “سهل‌الوصول” به معنای چیزی است که به‌راحتی قابل دسترس است. مترادف‌های آن شامل “در دسترس”، “قابل دسترس”، “ساده‌الوصول” و “آسان‌الوصول” می‌باشد.
  5. مترادف کلمه سهل الوصول: مانند مورد قبلی، “سهل‌الوصول” به معنی آسان در دسترس و رسیدن به آن بی‌دردسر است. مترادف‌های این کلمه هم “دردسترس” و “قابل‌دسترس” هستند.
  6. مترادف کلمه سهل: همانند توضیحاتی که در مورد کلمه “سهل” داده شد، مترادف‌های آن شامل “آسان”، “راحت”، “ساده” و “بی‌دردسر” می‌باشند.
  7. مترادف سهل و ساده: ترکیب “سهل و ساده” برای بیان آسان بودن کارها به‌کار می‌رود. مترادف این عبارت شامل “آسان و راحت”، “بدون زحمت و بی‌دردسر” است.
  8. مترادف سهل گرفتن: “سهل گرفتن” به معنای ساده گرفتن یا کمتر اهمیت دادن به موضوعی است. مترادف‌های این عبارت شامل “ساده گرفتن”، “راحت گرفتن”، “بی‌اهمیت گرفتن” و “بی‌خیال شدن” می‌باشد.
  9. مترادف سهل به عربی: در زبان عربی، “سهل” نیز به معنای آسان و راحت است. مترادف‌های عربی آن شامل “یسر” و “سهل” هستند.
  10. مترادف سهل و ممتنع: “سهل و ممتنع” اصطلاحی است که به معنای امری است که در ظاهر ساده به نظر می‌آید، اما در واقع انجام آن سخت است. مترادف‌های آن شامل “آسان‌نما و پیچیده” و “ظاهراً ساده و عملاً دشوار” است.

مترادف عجله چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا