بازیگر

عباس عالی زاده بازیگر نقش بشیرو

عباس عالی زاده بازیگر نقش بشیرو

عباس عالی‌زاده کیست؟

عباس عالی‌زاده یه بازیگر ایرانیه که سال ۱۳۶۱ تو بوشهر به دنیا اومده. اون تو سینما، تئاتر و تلویزیون فعاله و از سال ۱۳۷۳ تا حالا داره کار می‌کنه.

شاید بیشتر باهاش به خاطر بازی تو فیلم “به خاطر هانیه” آشنا باشین. تو این فیلم، نقش “بشیرو” رو بازی می‌کنه که یه جوون با غیرته و برای شفای خواهرش، سختی‌های زیادی رو به جون می‌خره.

بازی عباس عالی‌زاده تو این فیلم خیلی مورد توجه قرار گرفت و تونست جایزه هم بگیره. “به خاطر هانیه” یه فیلم محبوبیه که بارها از تلویزیون پخش شده و هنوز هم خیلی‌ها دوستش دارن.

علاوه بر “به خاطر هانیه”، عباس عالی‌زاده تو فیلم‌ها و تئاترهای دیگه ای هم بازی کرده، ولی هیچ‌کدوم به اندازه این فیلم مشهور نشدن.

خلاصه داستان “به خاطر هانیه”

داستان فیلم “به خاطر هانیه” تو یه روستای ساحلی به اسم “تنگک” اتفاق می‌افته. ناخدا علو با یه گروه مرد برای صید راهی دریا می‌شن، ولی همه به جز ناخدا غرق می‌شن. مردم روستا ناخدا رو مقصر می‌دونن و بهش حمله می‌کنن. تو این حمله، دختر ناخدا که “هانیه” اسم داره، فلج می‌شه.

ناخدا و خانواده‌اش مجبور به ترک روستا می‌شن و به بوشهر می‌رن. ناخدا نذر می‌کنه که شب عاشورا تا صبح دمام بزنه تا هانیه شفا پیدا کنه، ولی قبل از عاشورا فوت می‌کنه.

بشیرو، پسر ناخدا، تصمیم می‌گیره نذر پدرش رو ادا کنه. اون گهواره حضرت علی اصغر رو به روستا می‌بره تا شاید هانیه شفا پیدا کنه. تو این راه، با سختی‌های زیادی روبرو می‌شه، ولی دست از تلاش برنمی‌داره.

شخصیت بشیرو

بشیرو قهرمان فیلم “به خاطر هانیه” یه جوون با غیرت و صبوریه که برای رسیدن به هدفش تلاش زیادی می‌کنه. اون نماد استقامته و نشون می‌ده که با پشتکار می‌شه به آرزوها رسید.

“به خاطر هانیه” یه فیلم ماندگاره

“به خاطر هانیه” یه فیلم قشنگ و آموزنده‌ایه که به موضوعاتی مثل ایمان، غیرت، صبر و تلاش می‌پردازه. این فیلم تونسته نظر خیلی از منتقدین و تماشاگران رو به خودش جلب کنه و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کودک و نوجوان سینمای ایران شناخته می‌شه.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا