بازیگر

صحرا اسدالهی در اسکار

صحرا اسدالهی در اسکار

صحرا اسدالهی، بازیگر و کارگردان جوان و با استعداد ایرانی، در مرداد ماه سال 1371 در تهران چشم به جهان گشود. او با وجود سن کم، در مدت زمان کوتاهی توانسته به واسطه ی استعداد و پشتکار خود، جایگاه ویژه ای در عرصه ی هنر و به خصوص سینما پیدا کند.

تحصیلات و آغاز فعالیت:

اسدالهی پس از گذراندن دوره ی لیسانس در رشته ی معماری از دانشگاه سوره، به ندای علاقه ی خود پاسخ داد و در کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان شرکت کرد. او فعالیت هنری خود را به طور رسمی در تئاتر آغاز کرد و سپس در سال 1393 با بازی در سریال “گاهی به پشت سر نگاه کن” به کارگردانی مازیار میری، پا به عرصه ی تلویزیون گذاشت.

شروع شهرت:

نقش آفرینی در فیلم سینمایی “فروشنده” به کارگردانی اصغر فرهادی در سال 1394، نقطه عطفی در کارنامه ی هنری اسدالهی بود. بازی درخشان او در این فیلم که به موفقیت های جهانی دست یافت، او را به مخاطبان سینما معرفی کرد و شهرت و محبوبیت زیادی را برایش به ارمغان آورد.

آثار:

اسدالهی در طی سال های فعالیت خود در سینما و تلویزیون، در فیلم ها و سریال های متعددی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله ی آن ها می توان به “دریاچه ماهی”، “آپاندیس”، “آقای سانسور”، “شب لرزه”، “سیاوش”، “شرایط خاص”، “از یادها رفته”، “بچه مهندس 2” و “بچه مهندس 3” اشاره کرد.

کارگردانی:

علاوه بر بازیگری، اسدالهی تجربه ی کارگردانی نیز در کارنامه ی خود دارد. او مستندی به نام “تست دوربین” را ساخته است.

علایق:

اسدالهی در کنار بازیگری، به علایق دیگری همچون فیلم دیدن، آشپزی و موسیقی نیز علاقه مند است. او عاشق صدای استاد شجریان و موسیقی پاپ است.

شخصیت:

اسدالهی شخصیتی آرام و دوری گزین از حاشیه ها دارد. او ترجیح می دهد با کار و تلاش خود به موفقیت برسد و از طریق حاشیه سازی مشهور نشود.

آرزوها:

اسدالهی به ماشین ها علاقه ی زیادی دارد و آرزو دارد که در صورت عدم موفقیت در سینما، نمایشگاهی از ماشین ها راه اندازی کند و یا به عنوان راننده ی ترانزیت، دلال ماشین و یا کارگر کارواش فعالیت کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا