معمای تصویری

سیاره منظومه شمسی از بزرگتر در بازی خواستگاری

سیاره منظومه شمسی از بزرگتر در بازی خواستگاری

ترتیب سیاره‌ها از بزرگ به کوچک به این صورت است:

1. مشتری
2. زحل
3. اورانوس
4. نپتون
5. زمین
6. ونوس
7. مریخ
8. عطارد

1. مشتری: بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی با جو غنی از هیدروژن و هلیوم. دارای نوارهای جوی رنگی و بزرگ‌ترین طوفان‌های شناخته‌شده، یعنی “نقطه قرمز بزرگ” است.

2. زحل: معروف به حلقه‌های زیبا و گسترده‌اش که از یخ و سنگ تشکیل شده‌اند. زحل نیز یک غول گازی است و جو آن شامل هیدروژن و هلیوم است.

3. اورانوس: سیاره‌ای یخی با چرخش خاص و منحصر به فرد به پهلو. رنگ آبی‌اش به دلیل متان موجود در جو است و به عنوان یک سیاره افقی شناخته می‌شود.

4. نپتون: دورترین سیاره از خورشید که به دلیل وجود ابرهای متان، رنگ آبی عمیقی دارد. همچنین دارای طوفان‌های قوی و سریع است.

5. زمین: سیاره‌ای با شرایط مناسب برای حیات، دارای آب مایع و جو متوازن. تنها سیاره‌ای که زندگی شناخته‌شده‌ای در آن وجود دارد.

6. ونوس: به عنوان “خواهر زمین” شناخته می‌شود. دارای جو متراکم با دی‌اکسید کربن و دماهای بسیار بالا است. سطح آن داغ و دارای آتشفشان‌های فعال است.

7. مریخ: معروف به “سیاره سرخ” به دلیل اکسید آهن موجود در سطحش. دارای کوه‌ها، دره‌ها و یخ‌های قطبی است و در گذشته نشانه‌هایی از آب مایع داشته است.

8. عطارد: نزدیک‌ترین سیاره به خورشید و کوچک‌ترین سیاره منظومه شمسی. دارای دماهای بسیار متغیر و سطحی سنگی و خالی از جو است.

کشورها به ترتیب بیشترین ذخایر گاز طبیعی بازی خواستگاری

پادشاهان هخامنشی از قدیم به جدید در بازی خواستگاری

گرمترین سیاره منظومه شمسی در بازی خواستگاری

پول کشورها به ترتیب کمترین ارزش بازی خواستگاری

کشورهای جهان به ترتیب بیشترین جمعیت در بازی خواستگاری

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا