بازیگر

بازیگر نقش زهیر بن قین

بازیگر نقش زهیر بن قین

محمود اردلان، چهره‌ای شناخته‌شده در عرصه سینما و تلویزیون ایران، با ایفای نقش در آثار برجسته‌ای همچون سریال مختارنامه، شاهگوش و دندون طلا، در میان مخاطبان جایگاه ویژه‌ای یافته است.

آغاز فعالیت:

اردلان فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۵ با حضور در فیلم “سلطان” به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرد.

موفقیت:

نقطه عطف دوران حرفه‌ای او، بازی در سریال “مختارنامه” در سال ۱۳۹۰ بود. مهارت و توانایی او در این سریال، نام او را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و همکاری با کارگردان برجسته‌ای چون داوود میرباقری و بازیگرانی نامدار مانند فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده و انوشیروان ارجمند، تجربه‌ای ارزشمند برای او رقم زد.

همکاری‌های برجسته:

اردلان در طول فعالیت خود با کارگردانان و بازیگران مطرحی همکاری داشته است. از جمله می‌توان به ۳ بار همکاری با طوفان مهردادیان، محمدرضا شریفی‌نیا، کاظم هژیرآزاد، سید جواد هاشمی و رسول نجفیان اشاره کرد.

حضور در سینما و تلویزیون:

این هنرمند در ۱۲ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

آثار شاخص:

از جمله آثار شاخص او می‌توان به فیلم‌های “برگ برنده”، “بالای شهر پایین شهر”، “علف‌های هرز” و “پنجه در خاک” و سریال‌های “معمای شاه”، “دندون طلا” و “تبریز در مه” اشاره کرد.

نقد و بررسی آثار:

به هر یک از آثار اردلان، امتیازی بر اساس نظر مردم از یک تا ده اختصاص یافته است. بر اساس این ، سریال “مختارنامه” و فیلم “تنبل قهرمان” به ترتیب پربیننده‌ترین و کم‌بیننده‌ترین آثار او به شمار می‌روند.

بازیگر نقش دلهم در مختارنامه

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا