دروس

انشا در مورد نابرده رنج گنج میسر نمی شود پایه چهارم

انشا در مورد نابرده رنج گنج میسر نمی شود پایه چهارم

در دنیای امروز، موفقیت و رسیدن به اهداف، آرزوی هر انسانی است. اما رسیدن به موفقیت، کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد.

در این زمینه، ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود.» این ضرب‌المثل، به این معناست که برای رسیدن به هر چیزی، باید تلاش و کوشش کرد و از سختی‌ها نترسید.

در زندگی روزمره، نمونه‌های زیادی از این ضرب‌المثل را می‌توان یافت. برای مثال، یک دانش‌آموز برای موفقیت در تحصیل، باید درس بخواند و تلاش کند. یک ورزشکار برای رسیدن به قهرمانی، باید تمرینات سختی را پشت سر بگذارد. یک هنرمند برای خلق یک اثر هنری زیبا، باید وقت و انرژی زیادی صرف کند.

در واقع، هر موفقیتی، در پی تلاش و کوشش فراوان حاصل می‌شود. اگر کسی بخواهد بدون تلاش به موفقیت برسد، راه را اشتباه رفته است.

در این زمینه، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد:

  • هدف خود را مشخص کنید. قبل از اینکه شروع به تلاش کنید، باید هدف خود را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را مشخص کنید و برای رسیدن به هدف، برنامه‌ریزی کنید.
  • تلاش کنید. بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید، باید تلاش کنید. این کار به معنای صرف زمان و انرژی برای رسیدن به هدف است.
  • از سختی‌ها نترسید. در راه رسیدن به موفقیت، با مشکلات و سختی‌هایی روبرو خواهید شد. مهم این است که از این سختی‌ها نترسید و تسلیم نشوید.

با توجه به این نکات، می‌توانید به موفقیت برسید. اما فراموش نکنید که موفقیت، یک شبه حاصل نمی‌شود و نیاز به زمان و تلاش دارد.

در پایان، می‌توان گفت که ضرب‌المثل «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» یک حقیقت مهم است که باید به آن توجه کرد. اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، باید تلاش کنید و از سختی‌ها نترسید.

انشای دوم نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

می‌دونین ضرب‌المثل «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» یعنی چی؟ یعنی اگه می‌خوایم به چیزی برسیم، باید برایش تلاش کنیم. اگه می‌خوایم درسمون رو خوب بخونیم، باید درس بخونیم. اگه می‌خوایم ورزشکار خوبی بشیم، باید تمرین کنیم. اگه می‌خوایم یه شغل خوب داشته باشیم، باید درس بخونیم و کار یاد بگیریم.

اگه بخوایم به همه آرزوهامون برسیم، باید زحمت بکشیم. هیچ‌وقت یه آدم موفقی رو ندیدم که بدون تلاش به موفقیت رسیده باشه.

یه روز من داشتم با دوستم توی پارک بازی می‌کردم. یه پسر کوچولو دیدیم که داشت با یه توپ بازی می‌کرد. توپش از دستش افتاد و رفت زیر یه ماشین. پسر کوچولو خیلی ناراحت شد. رفت زیر ماشین که توپش رو پیدا کنه. ما هم رفتیم کمکش کنیم.

توپ پسر کوچولو خیلی توی زیر ماشین گیر کرده بود. ما خیلی تلاش کردیم تا توپ رو پیدا کنیم. بالاخره بعد از کلی زحمت، تونستیم توپ رو پیدا کنیم. پسر کوچولو خیلی خوشحال شد. از ما تشکر کرد و رفت.

من از اون روز فهمیدم که اگه می‌خوایم به چیزی برسیم، باید زحمت بکشیم. اگه می‌خوایم موفق بشیم، باید تلاش کنیم.

پس بچه‌ها، یادتون باشه که «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود». برای رسیدن به آرزوهاتون زحمت بکشید و تلاش کنید. مطمئن باشید که موفق می‌شید.

تحقیق در مورد گوش انسان برای کلاس پنجم

تحقیق در مورد تخت جمشید کلاس هفتم

تحقیق درباره اهرم پنجم

از مطلب خوشت اومد امتیاز بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا