انشادروس

انشا در مورد ماه رمضان کوتاه کلاس ششم

ماه رمضان، ماه بندگی و رحمت

ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است. ماه نزول قرآن، ماه شب قدر، ماه بخشش و مغفرت است. در این ماه، خداوند درهای رحمت خود را به روی بندگانش می گشاید و آنان را به سوی خود می خواند.

بدنه:

رمضان، ماه روزه داری است. روزه داری یکی از ارکان اسلام است که در این ماه بر مسلمانان واجب می شود. روزه گرفتن، یعنی از خوردن و آشامیدن و برخی کارهای دیگر از طلوع تا غروب خورشید خودداری کردن. روزه داری، آثار و برکات زیادی برای جسم و روح انسان دارد.

در ماه رمضان، مسلمانان به انجام عبادت های بیشتری می پردازند. نماز، دعا، تلاوت قرآن، شب زنده داری و… از جمله عبادت هایی هستند که در این ماه اهمیت بیشتری پیدا می کنند. انجام این عبادت ها، انسان را به خداوند نزدیک تر می کند و او را از گناهان پاک می سازد.

رمضان، ماه انس با قرآن است. در این ماه، مسلمانان فرصت بیشتری برای تلاوت قرآن دارند. تلاوت قرآن، قلب انسان را نورانی می کند و او را به سعادت می رساند.

ماه رمضان، ماه شب قدر است. شب قدر، شبی است که قرآن در آن بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد. در این شب، دعاها مستجاب می شوند و اعمال انسان چند برابر می شود.

نتیجه:

ماه رمضان، ماه فرصت ها است. فرصتی برای بندگی خداوند، فرصتی برای توبه و بازگشت به سوی او، فرصتی برای انس با قرآن و فرصتی برای کسب سعادت دنیا و آخرت.

3.7/5 - (16 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا