دروس

انشا در مورد آدم فضایی پایه نهم با مقدمه و نتیجه

اسم من علی است. من از کودکی می‌خواهم فضانورد بزرگی شوم و دوست دارم آسمان را ببینم، ابرهای زیبایی در طول روز در آسمان پرواز می‌کنند، در این ابرها گاهی سگ‌ها، گربه‌ها و غیره به شکل‌های سرگرم‌کننده زیادی ظاهر می‌شوند.

ما دوست اغلب با پیدا کردن راه های سرگرم کننده در ابرها به یکدیگر می‌گوییم و دوستمان دوست داریم که آسمان را در شب ببینیم زیرا ستاره ها در شب بیشتر می‌درخشند، ماه ظاهر می‌شود، امروزه در شهر.دیدن همه اینها به دلیل نور بیش از حد در خانه سخت است، اما چون خانه ما در فاصله کمی از شهر قرار دارد، بنابراین به راحتی می‌توان از پشت بام خانه من در شب همه ستاره های قابل مشاهده را دید. من بعد از دیدن این ستاره های درخشان علاقه زیادی به موضوع نجوم دارم و می‌خواهم بعداً فضانورد شوم.

فضانورد در فضا چیست؟

یک روز در مدرسه از معلمم پرسیدم: « فضانورد در فضا چیست و چگونه فضانورد شویم؟  سپس آنها به من پاسخ دادند که – فضانورد شخصی است که برای آموزش خلبان یک برنامه فضاپیمای سرنشین دار یا به عنوان عضوی از خدمه یک فضاپیما آموزش دیده است. این اصطلاح که معمولاً برای فضانوردان حرفه ای محفوظ است، گاهی اوقات برای کسانی که در فضا سفر می‌کنند، از جمله دانشمندان، روزنامه نگاران، و گردشگران و غیره استفاده می‌شود. تا سال 2002، فضانوردان تنها توسط دولت ها، چه توسط آژانس های فضایی نظامی یا غیرنظامی، حمایت و آموزش می‌دیدند، اما از سال 2004 با پرواز فرعی Spaceship one با بودجه خصوصی، کلاس جدیدی از فضانوردان ایجاد شد که به آن فضانورد تجاری می‌گویند.

اولین فضانورد جهان کیست؟

سپس پرسیدم اولین فضانورد جهان چه کسی بود؟ – او پاسخ داد – یوری آلکسیویچ گاگارین خلبان و فضانورد نیروی هوایی شوروی بود که اولین انسانی بود که برای رسیدن به نقطه عطف مهمی در مسابقه فضایی به فضا رفت. کپسول وستوک 1 او در 12 آوریل 1961 به دور زمین چرخید. گاگارین به یک اسطوره بین المللی تبدیل شد و چندین مدال و درجه دریافت کرد، از جمله قهرمان اتحاد جماهیر شوروی، بالاترین افتخار کشورش. من اغلب اخبار و مستندهای مربوط به فضانوردان نجوم را از تلویزیون و موبایل تماشا می‌کنم. من از دیدن فضانوردان در ایستگاه فضایی شگفت زده شدم. آنها بدون نیروی گرانش به اطراف پرواز می‌کنند. برخی از فضانوردان نیز از ایستگاه فضایی بین المللی پرسه می‌زنند. زمین ما برای فضانوردان مانند یک توپ آبی زیبا به نظر می‌رسد، فکر می‌کنم این چقدر جذاب خواهد بود. انسان قبلاً روی ماه قدم گذاشته است. اکنون دانشمندان ماموریت فرستادن اولین انسان به مریخ را آغاز کرده اند، من مدام به این فکر می‌کنم که اولین کسی که بر روی زمین قدم می‌گذارد چه کسی خواهد بود. من می‌خواهم فضانورد شوم، اما دقیقاً نمی‌دانم برای فضانورد شدن چه چیزی لازم است، سپس این را از پدرم پرسیدم، او پاسخ داد: پسرم. برای این کار خیلی سخت کار کنید ؛ بیشتر روی مطالعات خود تمرکز کنید در ورزش شرکت کنید و موقعیت خوبی بگیرید تا بدنتان فعال شود.

نقش فضانورد چیست؟

سپس از پدرم پرسیدم؛ نقش یک فضانورد در فضا چیست و چه چیزی از آنها بدست می‌آوریم؟ آنها به من پاسخ دادند که – آزمایشات موفق بسیاری در فضا انجام شده است که به نفع همه مردم جهان بوده است. به دلیل وجود دانشمندان و فضانوردان، ممکن است امکانات زیادی مانند – ما از موبایل و ماهواره استفاده کنیم. توسط دانشمندان و فضانوردان در فضا نصب شده است. فضانوردان برای راحتی ما در فضا جان خود را به خطر می‌اندازند.

رویای من برای فضانورد شدن

فضانورد بودن بزرگترین آرزوی زندگی من است وقتی به آسمان نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم می‌توانم پرواز کنم و به آن برسم. سفید و آبی در آسمان در طول روز و دیدن ستاره هایی که مانند لامپ های کوچک در آسمان شب می‌درخشند، چنان تحت تأثیر قرار گرفته ام که نمی‌خواهم چیزی جز فضانورد باشم. اگر فضانورد شوم، این شادترین اتفاق زندگی من خواهد بود. هر وقت در مورد فضانوردان می‌خوانم، در رویاهای آنها گم می‌شوم. من فکر می‌کنم که من هم باید فضانورد شوم، بنابراین نام من نیز مانند یک شخص بزرگ در تمام روزنامه های جهان چاپ می‌شود. نام من نیز در لیست بزرگان جهان خواهد بود. من همچنین از گوسفند فضایی با پوشیدن فضای فضانورد پرواز خواهم کرد و به فضا پرواز خواهم کرد. من شنیدم که ما فقط دیوار بزرگ چین را از فضای روی زمین می‌توانیم ببینیم. وقتی می‌بینم که فضانوردان قبل از سفر به فضا آماده می‌شوند، پس این فضانوردان به زندگی خود اهمیت نمی‌دهند؟ آیا نمی‌ترسند که در راه حادثه ای رخ دهد؟ او تنها یک هدف برای موفقیت در سفر فضایی و بازگشت دارد. یک بار در اخبار دیدم که فضانورد بزرگ کشورمان به نام کالپانا چاولا، که در مارس 1717 مارس 1962 در کارنال، هاریانا به دنیا آمد. او در 11 فوریه 2003 در یک حادثه فضاپیمایی در حالی که در راه بود به فضا درگذشت. او اولین زن هندی بود که به فضا رفت – یکی از هفت خدمه که در سقوط فضاپیمای کلمبیا کشته شدند. پدرش آقای بنارسی لعل چاولا و مادرش سانجیوتی دیوی نام داشت. پدرش دوست داشت که او پزشک شود. اما کالپانا از کودکی سرگردانی در فضا را تصور می‌کرد. فضانوردان مورد علاقه من والنتینا ترشکووا و نیل آلدن آرمسترانگ هستند. او در 5 آگوست 1930 به دنیا آمد. او اولین کسی است که در جولای 2020، ژوئیه 1969 به ماه رسید و تاریخ را ثبت کرد.

نتیجه

کشور ما نیز در نجوم پیشرفت چشمگیری دارد، موسسه فضایی هند ISRO چاندرایان را به ماه فرستاده است. به زودی فضانوردان هندی بیشتری نیز به فضا خواهند رفت و فکر می‌کنند که همراه با دوستانم و من نیز فضانورد هندی خواهیم شد. رویاپردازی، چه کسی می‌داند که آیا ما اولین سرخپوستی در بین دوستانمان هستیم که قدم به سیاره دیگری گذاشته ایم. امیدوارم همه شما این مقاله در مورد فضانوردان را دوست داشته باشید.

 

از مطلب خوشت اومد امتیاز بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا